何か新し独創的なコトを生み出すために To create something of new originality

こんにちは!
Hello !

今年最初の寒波かな?
It's first cold weather hitting in Japan 2015.

小値賀島は寒いです。
IT'S so cold in Ojika island today.

やっぱり寒いのは苦手です。
I don't like cold winter weather.

早く夏よこーい!
I can't wait for summer will come 

奥さんの誕生日会から
Last Monday my wife's birthday party

昨日御縁ファームで収穫したジャガイモとほうれん草
Yesterday I harvested potato and spinach from Goen farm.  

今宵は
Tonight

コロッケとポテトサラダで決まりです。
Our supper will be Potato salad and croquette

自然の恵みに感謝です。
Enjoy nature and thank the blessing of nature.

満月ナイトでしたね。
Full moon was so beautiful

小値賀島の夜は真っ暗で月の光がきれいに輝いてます。
When you come to Ojika island, you will notice how dark in Ojika island in night. You will see beautiful moon and stars.

小値賀島上空からの写真(昭和)
A picture from the sky above Ojika island

水仙の季節ですね!
Season for Narcissus(ナルシサス)

フェリー太古が小値賀港に到着でーす。
The ferry Taiko arrived to Ojika port.

メロディーからの眺め
View from Melody box. 

世界遺産になるであろう
The church call Nokubi church will be designate a World Heritage Site. 

野崎島の野首教会
Nokubi church in Nozaki island.

昨晩ある映画を観て思いました。

もっと独創的なコトを考えないと

私のオリジナリティを

他の人は思いつかない

他の人は行動しない

他の人にはできない

これがオリジナリティですね。

普段から常識を疑いながら

新しい視点で

田舎のルールを大切にして

いつもとは違う道を散歩したり

いつもはみない映画観たり

いつもとは違うことをしてみる

新鮮なコトに気づくかも

何か新し独創的なコトを生み出すために

私は私らしく

Have a nice day!
NewerStories OlderStories Home

0 コメント:

Post a Comment