餅つき大会。Rice cake pounding event

こんにちは!
Hello !

天気は曇りの小値賀島です。
Today's cloudy weather in Ojika island.

すこし暖かくなったかな?
Today will be fair and a bit warm in Ojika island.

今日は餅つきについて
I am going to write about Rice cake pounding today.

餅つきは日本の伝統行事
Rice cake pounding is Japanese traditional events

お正月前に餅つきを行います。
Just before every New Year's, we pound rice to make traditional rice cakes in Japan

今日は保育園の餅つき大会に参加しました。
We participated a nursery school's rice cake pounding event today. 

長男もよっしょい!
My boy did good job.

私も20何年振りに餅つきしました。
I was pounding rice cake after 20 years.

大人も必至です。
Parents worked hard and pounding hard.

道具はこれ
This is tools when we pounding rice cake.

うす
A mortar 

きね
A mallet 

やばい
Oh No too much power what I used

帰ってから手に力が入らない
No more power

でも大丈夫

餅は最高に美味しかった!
Rice cakes were so delicious !

つきたての餅は柔らかく、伸びがいいのが特徴ですね。
Freshly pounded mochi is soft and stretchy

みんなで頑張ったから大成功ですね。
Everyone did great job, we made it !

母ちゃん強し!
Awesome !

子供たちの笑顔が一番のプレゼントです。
All kids were great smile while pounding rice cake.

よくできました!
Great job !

Have a Nice Monday !
NewerStories OlderStories Home

0 コメント:

Post a Comment